Ukraine announced the rigged `Eurovision`

Ukraine announced the rigged `Eurovision`National television company of Ukraine and UT-1 are determined to pursue the deprivation of TV channel "RTR-the planet" broadcasting licenses in Ukraine.The acting head of the National television company of Ukraine Vasyl rasuk said that the victory of Dima Bilan on Eurovision-2008" is the result of fraud. With such statement rasuk made in interview to the newspaper "young Ukraine", RIA "New Region."After the second semi-final came to us and said that Ukraine was preparing the Palace of sports and dumplings - the first place the Russians was a shock to everyone. I don't personally know a single person who voted for Bilan. Called to the Balkans on national TV. There conducted a survey on the street after the announcement of results, and there was not a single person who voted for Russia," he said.Rasuk noted that the result was rigged, since the "points responsible of the communication company".Recall that the winner of the contest "Eurovision-2008", the final of which took place on may 24 in Belgrade, was recognized as the representative of Russia's Dima Bilan with the song "Believe". Ukrainian singer Ani Lorak with the song "Shady Lady" took the second place. However, after summing up the competition, Prime Minister of Ukraine Yulia Tymoshenko congratulated Ani Lorak with a victory. "I know that you were the first, however chaste and delicate Europe are unable to accept that Ukraine participated in the Eurovision song contest twice in the last four years", - quotes greetings Tymoshenko Lenta.ru.Meanwhile, first Vice-President of the Ukrainian National television and radio company Roman nedzelskyy said he intends to sue the Russian state channel "Russia", which was broadcast satellite competition in Ukraine, and to require the deprivation of "Russia" right to broadcast on the territory of Ukraine.This information was confirmed Thursday to the Agency RIA "news" in a press-service of the state of the Ukrainian TV channel "First national" (UT-1).As reported in the press service, the national television company of Ukraine and UT-1 are determined to pursue the deprivation of TV channel "RTR-the planet" broadcasting licenses in Ukraine due to the fact that the Russian TV channel showed the final of "Eurovision-2008", although exclusive broadcasting rights owned UT-1. "This issue is now engaged in the legal Department of the First National channel", - said the representative of the press service. In Ukraine, the tournament was broadcast by the National television company of Ukraine, in parallel, the signal was sent by "RTR-Planet", which is accepted in most networks in the country.Note that the topic of fraud POPs up after almost every contest "Eurovision", already existing since 1956. Stakeholders and countries traditionally accuse each other of fraud on the voting results.In particular, it is established that in 1968 the results of the final of "Eurovision" were actually counterfeit. As it turned out during the investigation, the results were rigged by order of the dictator Franco. Then win the competition by one point won the Spanish Massiel. Franco believed that winning the competition will raise the reputation of Spain abroad.A real winner, in the end, which has taken only the second place was cliff Richard, who subsequently failed to win this competition. The leadership contest this fact is never acknowledged.In 2003, the reason for doubt become implausibly low estimates of performance of the Russian group "Tatu" exhibited by some countries of the European Union. Then the First channel, organizing and distributing musical competition "Eurovision" in Russia, officially declared their distrust of resultatet voting in the Eurovision song contest 2003". Source: Ukraine announced the rigged results of "Eurovision"".



Похожие статьи

Ваше имя
Ваша почта
Город, область
Рассылка комментариев





Ввести код: